הפרש המשטרתי שתועד מכה באלה צעירה בהפגנה בתל אביב הגיש תלונה במשטרה על איומים נגדו ברשת - ובעקבות זאת המשטרה זימנה לחקירה את אחד ממובילי המחאה, רועי נוימן. כך נודע ל-ynet. לפי מארגני המחאה, נוימן זומן לחקירה בעקבות ציוץ שפרסם נגד אותו פרש בחשבון הטוויטר שלו. מחוץ לתחנת המשטרה התקיימה הפגנת תמיכה בו, ובסופו של דבר הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים. בסיום החקירה כתב בטוויטר: "לא ישתיקו אותנו. שבת בקפלן".
לאחר ששוחרר יצא נוימן מהדלת האחורית של תחנת המשטרה, בזמן שפעילים ממתינים לו. "הם התחילו, במקום לשמור עלינו מהטרור, מכל המתיחות הביטחונית, לחקור על ציוצים, חקירה שהייתה פוליטית נטו", הוא אמר. "אני לא אדבר על מה שהיה שם בפנים כרגע. הדבר הכי חשוב, תדעו שביום שבת כולנו בקפלן".
בציוץ שהוביל לחקירה, לצד הסרטון של הפרש מכה את הצעירה יעל ראובני, כתב נוימן: "אנחנו נדאג לא רק שהשוטר הזה יעמוד לדין, אלא שיישב שנים ארוכות מאוד בכלא. אחרי שייצא מהכלא, נרדוף אותו שנים ארוכות. תזכרו את זה מה שקרה היום לא ייסלח, לא יישכח. ארורים מי שינסו לפגוע במחאה הדמוקרטית שלנו, ארורים, עכשיו ולכל חייהם".
4 צפייה בגלריה
רועי נוימן והפרש שמכה מפגינה
רועי נוימן והפרש שמכה מפגינה
רועי נוימן והפרש שהיכה מפגינה
(צילום: טל שמעוני)
4 צפייה בגלריה
רועי נוימן בצאתו מתחנת המשטרה
רועי נוימן בצאתו מתחנת המשטרה
מדבר עם מפגינים אחרי החקירה
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
הפגנת התמיכה ברועי נוימן
הפגנת התמיכה ברועי נוימן
הפגנת תמיכה ספונטנית ברועי נוימן, שזומן לחקירה באזהרה
(צילום: מוטי קמחי)


נוימן התייצב היום בצהריים בתחנת מחוז תל אביב, אליה הגיעו כ-50 מפגינים באופן ספונטני, ובחקירתו הוא יעומת עם הדברים שכתב. המוחים קוראים בין היתר "חקירה פוליטית" ו"איפה יאיר נתניהו? תזמנו אותו לחקירה". נוימן הגיע לתחנה מלווה בעורכת הדין גבי לסקי, שאמרה: "במקום להיאבק בטרור ולטפל באלימות ובהסתה המופנות מדי יום נגד מפגינים, במשטרה נטפלים למי שמנהלים מאבק דמוקרטי לא אלים".
"זו חקירה פוליטית שנועדה לסתום פיות ולהלך אימים על מי שמשמיע ביקורת נגד השלטון ומתנגד לדיקטטורה", הוסיפה עו"ד לסקי. "אלה פרקטיקות הלקוחות מדיקטטורות על מלא וכך תיראה המדינה אם ההפיכה המשטרית תעבור".
יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי קראה בציוץ בטוויטר למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, לעצור את ההליך. "להזמין מובילי מחאה לחקירה בגלל שהעזו להגן על הדמוקרטיה? אנחנו בישראל או ברוסיה? קוראת למפכ"ל המשטרה לא לתת לרוחות הרעות מכיוונה של הממשלה לחלחל לחדרי החקירות".
נעמה קציר, חברתו של נוימן שהגיעה לתמוך בו, אמרה בשיחה עם ynet: "זה ניסיון עלוב להשתיק ולהפחיד את מי שמוביל את המחאה הזו. מי שמכיר את רועי יודע שזה לא מה שמפחיד אותו. וכמו שאומרים אצלנו 'נפלתם על הרועי הלא נכון'".
4 צפייה בגלריה
הפגנת התמיכה ברועי נוימן
הפגנת התמיכה ברועי נוימן
"חקירה פוליטית, סתימת פיות"
(צילום: מוטי קמחי)
באי כוחו של הפרש המשטרתי, עורכי הדין משה אלון ודיאנה שומסקי, אישרו כי הוא הגיש תלונה: "אכן, מרשנו הגיש תלונה מוצדקת בגין איומים ברשת ואנו שמחים מאוד שהתלונה מטופלת במלוא הרצינות. לא יעלה על הדעת ששוטר ירגיש מאוים בעקבות ביצוע תפקידו כדין".
לפני שבוע בדיוק, נזכיר, הפרש נחקר במחלקה לחקירות שוטרים חקרה, יומיים לאחר שתועד מכה בשוט את יעל ראובני (24), אחת המוחות בנתיבי איילון במוצאי השבת לפני כשבוע וחצי. סעיף החשד נגד הפרש, בדרגת רס"מ, הוא תקיפה.
בתיעוד נראתה ראובני מושיטה את שלט שאחזה אל מול הסוס, ואז הפרש עליו מכה בה בשוט ומפיל את אותו השלט. ברקע נשמעות קריאות המפגינים: "בושה", "מי חינך אתכם" ו"אתם מרביצים לנשים".
יממה לאחר התקרית שחזרה ראובני את שאירע מהצד שלה: "אני הייתי על איילון והתחלנו ללכת למעלה חזרה. פתאום שוטר בא עם סוס, דחף אותי איתו ובמקביל הגיע עוד פרש ונעמד לפניי, ככה שהייתי כלואה ביניהם. ואז הוא פשוט החל להכות אותי". היא הדגישה כי "לא עשיתי לו שום דבר. ניסיתי לזוז והוא חסם אותי עם פרש נוסף, והסוס דרך עליי. שניהם התחילו להצליף בי. הם פשוט עשו בי אמבוש".